woensdag 27 mei 2020

Geen raket

Hè, hè, ik stap net in mijn bed. Nog even een logje tikken op m´n laptop. De dag was (of: leek?) lang. Ik voel hem echt zitten. En als ik nu wat bijzonders gedaan had? Maar nee, hoor. Het was een gewone dag. Ik denk, dat de vermoeidheid, die ik voel, te maken heeft met die aderontsteking in mijn been. Een ontsteking zorgt over het algemeen ook voor vermoeidheid. Ik vecht er daarom niet tegen, maar geef eraan toe. Mijn werktempo ligt sowieso al niet erg hoog (ik kan het wèl lang volhouden, maar dat is een ander verhaal), maar nu ligt het nòg lager. Je hebt van die mensen, die gaan als een raket. Ik ga als een boemeltreintje. Ook goed, hoor :-).

Er is hier weinig spannends te melden. Mijn dagen zijn gevuld met het huishouden en met het werk aan de webshop. De enige onderbreking was gisterenmiddag, toen er een cameraman een kleine opname kwam maken. En gisterenavond zijn we op verjaarsvisite geweest bij onze oudste kleinzoon, die al 9 jaar werd. Natuurlijk was er een aangepast verjaardagsprogramma vanwege de corona-maatregelen. Het raarste is om niet te knuffelen. Maar goed. Het was toch leuk om er te zijn en in het echt mee te maken, hoe blij hij was met alle kadootjes. Heerlijk toch?

Verder is ons wereldje klein en speelt zich vooral in en om ons huis af. De uitstapjes zijn de rondjes met Ciara. Maar ik geef die wandelrondjes nog even graag aan iemand anders, want Ciara is nog erg speels, maar wordt steeds sterker. Ze kan flink aan de lijn trekken (dat moet ze afleren) en dat is niet zo fijn voor mijn pijnlijke en instabiele bekken. Morgenavond komt er een trainer kennismaken, die de puppycursus gaat geven. Ze geeft die (ook) 1 op 1, zodat dat nu toch mogelijk is, ondanks de coronamaatregelen. Dat is fijn! We willen Ciara natuurlijk de allerbeste honden-opvoeding geven.


Zo druk en aanwezig als Ciara is, zo rustig en bedeesd is poes Muck. Ik zei de laatste week regelmatig, dat we een ´zolderkat´ hebben. Ze is bijna altijd op zolder. Ze maakt wel steeds meer contact. Ze maakt een geluidje om aandacht te trekken. Zo schattig. Af en toe komt ze naar beneden en af en toe hálen we haar naar beneden. En dan spreken we haar moed in. Ze heeft een heel dikke vacht en vindt het fijn om gekamd te worden. Hele bossen haar kammen we er dan uit! Dat komt misschien ook wel, doordat ze nog niet buiten komt. Dat komt vast ook nog wel. Ik vind het niet erg, dat ze binnen is. Buiten is ´eng´. Gisteren heeft de dierenambulance ook weer een aangereden kat weggehaald tegenover ons huis. Moet er niet aan denken :-(.


We zitten zo vaak we kunnen buiten. We hebben regelmatig het zicht op spannende luchtgevechten. Kraaien die buizerds aanvallen bijvoorbeeld. De lucht is nog steeds meestentijds onwaarschijnlijk blauw. Langzaam maar zeker zie je dat er meer vliegverkeer komt. Maar er zijn toch ook urenlang blauwe luchten zonder vliegtuigstrepen.


Ook een lucht met wolken is prachtig:


Vanavond stonden de mannen ook buiten naar de lucht te kijken. Er zou een raket gelanceerd worden en die kon je in het Zuiden langs zien komen. Het fijne weet ik er niet van, want dat is nu net iets wat me totaal niet interesseert. Maar bij de mannen was er al de hele dag opwinding over. Toen het hele spul buiten stond, in afwachting van een glimp van die raket, hoorde ik ze teleurgesteld mompelen, dat die lancering was afgeblazen vanwege het weer. Tja. Kan gebeuren. Dan kun je wel willen gaan als een raket, maar kom je niet opgestart :-). Doe mij dan maar een boemeltreintje. Ha, ha.

#Bezuinigingstip 7 Nu met alle Coronamaatregelen zul je misschien minder vaak in de winkels komen. Dat is prima! Wees niet bang, dat je koopjes mist. De beste besparing is nog altijd om gewoon níet te winkelen. Zelf beperk ik de koopmomenten, door maar 1 keer in de maand (de houdbare) boodschappen te doen. Ik heb ze jarenlang laten bezorgen. Sinds we hier in Bleskensgraaf wonen en ik de beschikking heb over een Caddy, haal ik ze zelf. Als je er meer over wil lezen, lees dan dit oude bericht op de blog.