dinsdag 5 mei 2020

Interne verhuizing

Gisterenavond was het een beetje lastig om te stoppen met het verhuizen van de spullen uit de webshop. Toch lukte het me wel om het werk los te laten en uiteindelijk ontspannen in bed te stappen. Ik was net in het grijze gebied van slapen en toch nog wakker zijn, toen ik hoorde dat Maaike thuiskwam. Klaarwakker was ik weer. En vervolgens had ik een onrustige nacht met allemaal dromen, waarin ik hard aan het werk was. Ik werd moe wakker! Ik draaide me dus nog lekker even om, toen mijn wekker om 5.00 afging en sliep een uur uit. Toen vond ik het wel genoeg. Want net als gisteren, wachtte me een bijenklusje, wat ik graag vroeg wilde doen. Eén bijenvolk had extra ruimte nodig. Er moest een honingkamer op geplaatst worden. Ik had echter te weinig honingkamerramen en moest er een paar bij maken. Dat was niet heel veel werk, want ik had de raampjes maar eens, heel luxe, gemonteerd gekocht. Nu hoefde ik er alleen de wasraampjes in te smelten. Dat was zo gebeurd.


Ik hees me in mijn imkerkiel en stapte in de eerste de beste zevenmijlslaarzen, die bij de achterdeur stonden. Ik legde eerst een moerrooster op de broedkamers en daar bovenop plaatste ik de honingkamer. Hopelijk vinden de bijen de weg. Soms is zo´n moerrooster teveel hindernis om in de honingkamer te komen. Daarom ga ik morgen of overmorgen even kijken, of de bijen de honingkamer ontdekt hebben.

Ik was nog niet heel lang klaar met dit vroege klusje, of daar kwam Aad weer aanrijden. Hans en Koos waren ook al paraat. De mannen gingen vandaag weer verder met de beschoeiing. Ze hebben de hele beschoeiing secuur verankerd. Daar is geen beweging meer in te krijgen!


Intussen waren we binnen de hele dag druk doende met de interne verhuizing. Alle producten uit de webshop zijn van boven naar beneden verhuist. Ze zijn uitgestald in mooie, nieuwe stellingen. Het was nog een heel gepuzzel om alles een logisch plaatsje te geven. Maar het lukte!





De leeggekomen oude stellingen verhuisden we van de slaapkamer naar de inpakruimte. Daar is alles door het plaatsen van de rekken een heel stuk georganiseerder. Wat hebben we hiernaar uitgekeken!



In de tweede helft van de middag heb ik de eerste pakjes klaargemaakt. In de nieuwe shop! Vandaag hoefde ik geen pakjes voor de post klaar te maken in verband met Bevrijdingsdag. Maar ik heb er al wel vast een aantal klaargemaakt om morgen naar de post te brengen. En ook waren er vandaag weer afhaalklanten. Die komen hun bestelde spullen bij ons afhalen. Maar sinds het coronavirus zorgen we ervoor, dat we geen fysiek contact hebben. De orders zetten we klaar in de portiek, waar de klanten ze weghalen. Misschien een tikje saai, maar wel veilig en efficiënt.


Vanavond hadden we een heel feestelijke afsluiter van een dagje hard werken. We gingen thuis uit eten! Dirk en zijn vriendin Mirjam hadden een heerlijk 3-gangen menu voor ons gekookt. Wat hebben we gesmuld! Het was een Italiaanse maaltijd met Frittata als voorgerecht, Risotto uit de oven als hoofdgerecht een een heerlijk toetje met Ricotta als nagerecht. Ik ben vergeten het hoofdgerecht te fotograferen! Wat dom :-).



Het was heerlijk! En het was natuurlijk puur genieten om het eten eens zomaar voorgeschoteld te krijgen :-)