dinsdag 8 augustus 2017

Zomervakantie 2017, dag 30; moeizaam

Gelukkig komt het niet vaak voor, maar vandaag was een dag die erg moeizaam verliep. Vanaf het einde van de ochtend had ik erge pijn (bekken) en ik heb me echt de dag door moeten slepen. Maar ja.

De dag begon met iets leuks: meneer Knulst kwam al vroeg meten voor onze raambekleding.


Nu nog een week of zes wachten en dan komen onze gordijnen. Wat zal dat fijn zijn! Wij hebben de rolgordijnen van de vorige bewoners nog hangen en die zien er echt niet meer uit!

Onze vloer komt ook bij Knulst vandaan en meneer Knulst ontdekte een beschadiging. Maria liet vorige week een plank uit haar handen vallen en dat zorgde voor een putje in de vloer. Wij wisten dat zo´n beschadiging heel eenvoudig te repareren is door een pvc-strookje te vervangen. Maar hoe dat precies in z´n werk ging, dat wisten we dan weer niet ;-). Geen nood. Meneer Knulst deed het wel even voor! Het was inderdaad kinderlijk eenvoudig: een kwestie van het beschadigde strookje verwarmen met een föhn. Het strookje er uit wippen met iets van een plamuurmesje of iets dergelijks. De lijm eronder ook heel even iets verwarmen met de föhn en daarna een nieuw strookje erop leggen. Klaar! Wat is dat fantastisch, zeg!

Na de koffie verdween ik achter mijn strijkplank. Ik had gisteren enorm veel gewassen en nu dus een flinke berg strijk. Helaas kreeg ik erg pijn. Waarschijnlijk van het lange staan. Er kwam weinig terecht van de andere plannen die ik had.  Ik heb eigenlijk alleen maar het hoognodige gedaan: de webshop-bestellingen klaargemaakt en naar de post gebracht, de gisteren schoongemaakte aardbeien tot jam gekookt en avondeten klaargemaakt. Vanavond heb ik zo ongeveer voor de sier met mijn haakwerk op de bank gezeten. Ik probeerde wat te produceren, maar het ging beslist niet van harte.

Maria was vandaag een stuk productiever! Ze had gisteren een apparaat gekocht, waarmee je drie verschillende maten cupcakes kunt bakken, om daar taartjes mee te maken. Maria is dol op bakken en had zo´n zin in dat apparaat! Nu hebben alle kinderen hier van ons wat vakantiegeld gekregen en dus zei ik: ¨Koop het dan van je vakantiegeld!¨ Dat vond ze een goed idee. We kochten het apparaat voor 15 euro bij Xenos. Dat is heel goedkoop, want online vonden we hetzelfde apparaat voor 35 tot wel 50 euro!



Vanmorgen toog Maria vol verwachting aan het bakken. En, Yes! Het lukt meteen heel goed. Met een simpel cakebeslag bak je met het apparaat in vier minuten zes cakerondjes, waarmee je twee taartjes kunt maken.



Die taartjes moesten daarna natuurlijk versierd worden. Dat duurde wat langer dan vier minuten :-). Maria is er een hele tijd mee bezig geweest, maar ze zien er dan ook werkelijk prachtig uit!



Alsof al die creativiteit nog niet genoeg was, heeft ze vanavond nog een hele poos heerlijk zitten tekenen. Iets wat ik enorm bewonder, want zelf ben ik qua tekenen het kleuterschoolnivo nooit te boven gekomen. Maar Maria kan het prachtig. Fijn hoor, zo´n welbesteed vakantiedagje. Het was helemaal niet erg, dat het nat en grijs was!