dinsdag 8 juni 2021

En doorrrr

Vanmorgen zou Maria me helpen met de inhaalslag. Zaterdag was ik al begonnen op de slaapkamer van de jongens. Het ziet er al een stuk beter uit. Vandaag gingen we daar verder. Ik moest nog één kledingkast. Die van Jan. Jan was thuis en kon dus mooi meebeslissen, wat er weg kon en wat er behouden moest worden. Jan had een paar weken geleden zelf al alles nagelopen. 

Ik was dus heel snel klaar. Top!


Intussen was Maria begonnen aan de drie verhuisdozen, die al anderhalf jaar achter de bedden staan. Eén doos zat vol met schoenen. We maakten drie hopen: houden, kledingcontainer, afvalcontainer. Het was zo gepiept. Ik vond nog een paar goede schoenen voor Henk. Ze moesten alleen even schoongemaakt worden. Ik borstelde ze af met water en natriumpercabonaat. Daarna zette ik ze buiten te drogen. 


De andere dozen was wat meer werk. Maar uiteindelijk kwamen de dozen leeg en kreeg de inhoud een bestemming. 

We trokken de bedden van de muur, zodat Maria erachter kon stofzuigen. Behalve stof, kwamen we er ook enkele sokken tegen. Mooi! Dan kan ik later deze week vast weer wat sokkenparen vormen.



We hebben twee uur lang stug doorgewerkt. Donderdag wil ik het beddengoed wassen en dan denk ik, dat we nog één keertje een kleine opruimronde moeten doen. Eigenlijk zijn er alleen nog maar twee bed-lades, die opgeruimd moeten worden en het hanggedeelte van Hans z´n kast. Daarna de hele boel lekker soppen en tenslotte wat opleuken: planten in de vensterbank, een schemerlamp in de zithoek en een rolgordijn voor het kleine raam. Weet je, hóe fijn dit is?!!

De buit van deze inhaalslag? Twee vuilniszakken voor de container, één vuilniszak voor de kledingcontainer, een doosje om door te geven en een halve papiercontainer aan lege dozen.


Toen ik de lege dozen in de papiercontainer ging doen, zag ik dat de eerste roos in de rozenstruik bij de voordeur bloeit! Prachtig! Die roos is al zeker 30 jaar oud. Hij was minstens twee jaar niet gesnoeid en had dus dringend onderhoud nodig. Hans heeft hem in de herfst heel kort gezet, zodat hij helemaal kon verjongen. En dat heeft goed uitgepakt. Ik zag wel, dat de takken wat opgebonden moesten worden. Ook zag ik luis op de knoppen. Vanavond ben ik dus in de weer geweest met opbinddraad en met een sprayflacon met water en pepermuntolie. 


Prachtig!