woensdag 9 juni 2021

Kamerplanten

Vandaag had ik het wat drukker met de webshop. Op woensdag ga ik altijd meel en bakmixen enzo halen bij De Driekleur in Rotterdam. Daar ben ik toch altijd wel anderhalf uur mee zoet. Ik had m´n wagen vol geladen, want  vandaag stond ook mijn bestelling van zaden en pitten en van speltmeel klaar. 

Zo dan. Ik was blij, dat Jan me thuis hielp met uitladen.


Verder moest ik ook Lamme Teun (advocaat) maken.

En vanmiddag hebben Maria en ik nog even een poosje Wonderpannen staan schoonmaken en assembleren




Na de koffie pakten we de web-orders in en reden naar Postnl. Het was rond 16.00 uur. We hadden het er al over gehad, welk inhaalslagje we vandaag nog konden doen. Het moest niet ál te veel werk zijn en liefst met een goed zichtbaar resultaat. Dan hadden we tenminste nog het idee, dat er wat was gebeurd :-). ¨Een paar dozen op zolder onderhanden nemen?¨ vroeg Maria. Ja, best. Dat konden we wel even doen. Maar nu puntje bij paaltje kwam, had ik helemaal geen zin om zo laat op de middag nog op die warme zolder in een paar dozen te gaan staan graven. 

¨Weet je wat?¨ zei ik, ¨Laten we na de post even bij Intratuin langsgaan. Dan kunnen we eindelijk een grote plant kopen voor in die mooie pot van Trijnie.¨ Zo gezegd, zo gedaan. Ik had nog één dikke vvv-card om te besteden en dat is wel extra leuk natuurlijk, om daarmee naar Intratuin te gaan. Wat was er veel keus! Planten in allerlei maten, allerlei soorten, allerlei prijzen. Uiteindelijk koos ik een Ficus Elastica (Rubberboom). Ik nam ook een zak kamerplantenaarde en een zak kleikorrels mee. En twee planten in leuke rieten mandjes voor op de slaapkamer van de jongens. En tenslotte nog drie plantjes voor in de bloemenpunt, buiten. Onderaan de streep bleef er nog ruim 20 euro over op m´n card.

Vanavond na het eten heb ik snel de keuken aan kant gemaakt 


en daarna de plant in de pot gezet. Dat was wel even een serieus werkje. Maar het is prachtig geworden! Ik had de pot met de verhuizing gekregen. Hij stond al anderhalf jaar leeg in de kamer, naast de piano. Met het planten van de Ficus is dus echt een mooi, zichtbaar inhaalslagje geslagen. Ik ben er blij mee!

Nu er zoveel buitenwerk is, moet ik er mijn best voor doen, om de kamerplanten niet te vergeten. Op zich vind ik het altijd wel leuk om een beetje met de planten te rommelen. En als je planten er mooi bij staan, geeft dat meteen een heel verzorgde uitstraling aan je huis. Op dit moment geniet ik van mijn orchideeën, die weer prachtig bloeien. Ook vind ik het leuk om van alles te stekken. Zo heb ik pas nog Kalanchoë gestekt. Dat gaat super makkelijk.

Achteraan de ´moederplant´, 
vooraan de stek.

Maar eerlijk is eerlijk, in de winter ben ik daar fanatieker mee bezig dan in de zomer.

Vandaag ben ik mijn dag ook weer begonnen én geëindigd in de tuin. Er is altijd wel wat te doen. Zaaien, uitplanten, wieden, water geven ... 

Vanavond zag ik de eerste aardbei kleuren. En ik zag ook het eerste tomaatje! Super leuk!


gieten in de avondzon