woensdag 16 juni 2021

Futen

Ik had vandaag een volle dag. Maar het was wel leuk. 

Ik begon om 5.00 uur weer in de tuin. Ik wilde het wieden afmaken. Wieden is net als wassen. Zó denk je, dat je klaar bent; je draait je om en kunt opnieuw beginnen :-). Maar goed. Vanmorgen kon ik er toch even van genieten, dat de tuin weer helemaal ´schoon´ was.





Op het terras lag een kadootje van Muck voor me :-(

Na het ontbijt heb ik een tijdje computerwerk gedaan en daarna het gewone rondje van opruimen en wassen enzo. Hans liet Ciara uit. Dat kwam me niet verkeerd uit. 

En daar was de verrassing van de dag. Er kwam iets héél speciaals voorbij in de Graaf. Een ´colonne´ jong-volwassen futen! Wat een apart gezicht. Het waren er minstens 20. Willem, Hans en ik hebben er met verbazing naar staan kijken.


Aan het eind van de ochtend verzamelde ik vast de web-orders, die er lagen. En om kwart over 12 reed ik met Jan naar Rotterdam. Jan had vandaag z´n bio-examen. Nadat ik hem bij school had afgeleverd, reed ik door naar de molen om mijn wekelijkse bestelling op te halen.

Het was al bijna 14.00 uur, toen ik thuis kwam. Tijd om even een lekker spelt boterhammetje te eten. Gewoon met alleen een likje roomboter erop. Mmmmm. Daar was ik echt aan toe. Het was inmiddels ook behoorlijk warm geworden.


Henk stond in de hitte een auto te wassen. Dat is z´n nieuwe ´baantje´. Gelukkig zijn er veel auto´s in de familie en is er altijd wil iemand wiens auto een wasbeurtje kan gebruiken. Vandaag was dat de auto van Leendert en Thea. Hij moest van binnen en van buiten gedaan worden. 


Later heeft Willem de parasol erbij gezet, want Henk schroeide bijna van de oprit :-).

Maria en ik hebben samen de web-orders afgemaakt. We zetten er flink de sokken in, zodat we om 16.15 al naar de post konden rijden. 

Op de terugweg bedacht ik, dat ik nog geen inhaalslagje had gedaan. Daar was nog helemaal geen tijd voor geweest. Ik deed een piepklein slagje. Niet in het huishouden, maar op de computer. Ik had namelijk de tekst over de workshops nog niet bijgewerkt op deze blog. En dat moest nodig gedaan worden. 

Helemaal tevreden over dit inhaalslagje was ik niet. Maar vanavond heb ik het goed gemaakt. Na het eten heb ik gevraagd, of Maaike me wilde helpen om het kippenhok op de tuintafel te zetten. Ik ging het kippenhok beitsen. Dat wacht al zeker een maand of drie! En zolang het hok niet gebeitst is, kunnen er ook geen kippetjes komen. De beits die op dat soort hokken zit, is maar een heel dun laagje. En het hout is ´waaibomenhout´. Om de boel dus te verduurzamen, wil ik het hok eerst één of twee lagen beits geven.


Het verschil is duidelijk zichtbaar!

Ik werkte er aan tot aan de koffie. Toen vond ik het welletjes, want ik had nog meer te doen. Wordt vervolgd dus.

Na de koffie heb ik de buitenboel eens goed opgeruimd. Het was een rommeltje. En daarna was ik druk met gieten. Er ging wel weer een 200 liter water over de tuin. Alles uit de Graaf geput. Daar ben je wel even zoet mee.

Morgen staat er iets leuks op de planning: samen met mijn zussen, schoonzus, een nichtje en een neefje, gaan we een pannenkoek eten met mijn tante. De oudste zus van mijn moeder. Ik kijk ernaar uit. Maar dit uitstapje moet wel ´verdiend´ worden. Eerst heb ik nog een heel programma af te werken, voordat ik de deur uit kan. Maar dat geeft niets. Eerst maar eens een poosje slapen nu ;-).