donderdag 3 juni 2021

Lekker veel!

Oh, wat kon ik vandaag lekker veel (inhaal)slagjes slaan! Het was echt een super productief dagje. Ik ben er blij van :-). Mijn dag begon weer in de tuin. Eerst alles maar water geven. 


De bloemen-punt.


De groentenbedden.




De aardbeien en de rabarber.


En ook de bloemenzakken, die ik voor Moederdag kreeg. Die moeten elke dag anderhalve liter. Wat hangen ze er mooi bij!



Nog maar even een beetje onkruid wieden en daarna was het al snel tijd voor het ontbijt. Henk moest vandaag naar school en dan moet hij om kwart over 7 wegfietsen. Nog 5 weken en dan is het zomervakantie. JOEHOE!! Wat hebben we daar zin in!

Ik deed m´n ochtendritueel: wassen, aankleden, hond uitlaten. Het was een heerlijke wandeling. Vandaag geen dode specht en geen mensen om een praatje mee te maken. Maar wel waterlelies die bloeien. Prachtig!

Willem werkt nog altijd thuis en we waren zowaar een keer samen met de koffie. Iedereen was naar school of werk. Alleen Jan was thuis, maar die lag nog op bed. Het was frisser dan gisteren, maar we konden wel lekker buiten koffie doen. Als dat maar half kan, dóen we het ook. 

Na de koffie besloot ik om de rest van de ochtend inhaalslagjes te gaan slaan. Oftewel: opruimen, opruimen, opruimen. Niet zomaar even voor het oog de boel glad trekken, maar ik ga voor het echie. Vandaag maar eens aan de slag op onze slaapkamer. Daar moest het bed verschoond worden en haalde ik er meteen een deken vanaf. Eén deken is in de zomer genoeg. Ik ben verder minstens een uur bezig geweest om allerlei kleine troepjes op te ruimen. De nachtkastjes haalde ik leeg en ik vond pennen en briefjes en lege chocoladereep-papieren (oh oh) en allerlei prulletjes, die er niet horen. Boeken gingen in de boekenkast. Muntgeld in de leuke-dingen-pot. Gelezen tijdschriften naar een volgende bestemming. Ik dook de kledingkast in en zocht Willem z´n overhemden uit. Daar waren er bij, die echt niet meer konden. Wacht, meteen ook het ondergoed maar eens nalopen. Daar kon ook wel het één en ander van naar de textielcontainer of naar de poetslappenstapel. Het knapte zienderogen op. 



Toen ik het op de slaapkamer voor vandaag welletjes vond, heb ik nog weer een poosje sokken bij elkaar zitten zoeken. Minstens 50 sokken vormden weer 25 paren en er is nu precies nog één bak die uitgezocht moet worden. Ik vind het wel fijn zo, steeds een kleine slag slaan. In een verloren kwartiertje kan je altijd nog wel iets beetpakken.


Vanmiddag deed ik samen met Maria het werk voor de webshop. Ik reed bijtijds naar de post met de bestellingen en was al om 17.00 weer thuis. Mooi nog een momentje om weer even een slagje te slaan. Maria zocht de hoek met kringloopspul uit. Drie volle bananendozen mogen naar de Kringloop! En ik pakte een grote tas met spullen in, die naar een volgend adres gaan. Dat kon nog precies voordat ik achter het fornuis schoof, om eten te koken.



Wat schafte de pot? Gebakken aardappels, kipfilet, doperwtjes uit de vriezer, asperges uit de vriezer (van vorig jaar, maar dat proefde je absloluut niet!), ijsbergsla en komkommer op zoetzuur. Het smaakte extra lekker, buiten in de zon.

We maakten de keuken weer netjes aan kant en waren nog de hele avond buiten bezig. Willem haalde de laatste blokken door de splitter. 



Dat hout lag in mijn bloemenpunt. Wat ben ik blij, dat het nu weg is! Nu kan ik eindelijk de rest vol zetten met bloemen en planten.


Bij het ondergaan van de zon, lag het houthok vol. Nou ja, bíjna dan toch! Er kunnen nog een paar stukjes bij. Hopelijk komt er binnenkort weer een goede boom op Hans z´n pad. Dan kunnen we ook het andere houthok gaan vullen.